ضرورت استقرار هوشمندی کسب و کار در سازمانها در عصر دانایی و در جامعه اطلاعاتی از ابعاد مختلف قابل بررسی است، از دیدگاه مدیریت ارشد استفاده از ابزارهای هوشمندی کسب و کار برای تحلیل وضعیت جاری سازمان، تعیین اهداف کوتاه مدت، بلند مدت و کنترل شاخصهای عملکرد ضروری به نظر میرسد، از دیدگاه مدیریت اجرایی برای اتخاذ تصمیمات در فضاهای عدم اطمینان و ابهام و پیش بینی و تخمین نتایج اتخاذ تصمیمات، از دیدگاه مدیریت مالی برای رصد کردن و کنترل گزارشهای مالی و شاخصهای عملکردی، از دیدگاه مدیریت زنجیره تامین برای کنترل و بهبود روابط با تامین کنندگان و شرکاء سازمان، از دیدگاه مدیریت ارتباط با مشتریان برای شناسایی، دسته بندی، سیاستگذاری و بهبود ارتباط با مشتریان سازمان نیاز به هوشمندسازی کسب کار دارد.
دستاوردها و نتایج
توسعه مدیریت مبتنی بر آمار، اطلاعات و شواهد در شرکتها
بهبود کیفیت اطلاعات در دسترس مدیران
بهبود تصمیم گیری مدیران شرکتها
افزایش کارآیی کارشناسان و کارکنان شرکتها
سازمانها و شرکتهای مخاطب
ویژگیها و مزایا
صلاحیتها و توانمندیهای دانشگاه
به انجام رساندن پروژههای دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته مدیریت فناوری اطلاعات در دانشگاه تربیت مدرس
تدریس درس هوشمندی کسب و کار (BI) در مقطع دکتری رشته مدیریت فناوری اطلاعات در دانشگاه تربیت مدرس
راهنمایی و هدایت پروژه هوشمندسازی میدان نفتی آزادگان